Handbolls VM

Börjar med att diskutera det högaktuella handbolls VM:et. Sverige hade som bekant sin första match igår mot Chile. Dem vann med 28-18. Många hade trott att vi skulle vinna med fler bollar. Där kommer det typiska undervärderandet in. Varför underskatta lag som är med i VM? Trots allt har dem tagit sig dit! Jag anser att man ska gå in med samma anda i varje match, att här får vi kämpa till 100 % för att vinna den här matchen. För om vi vänder på det så när man möter svårare motstånd, taggar många lag till och envisheten om att vinna kommer in. Varför använder man inte samma sätt när man möter sämre lag på pappret?? För vi har sett det förr att lag som är underskattade har slagit underifrån och chockat många. Var alltid ödmjuk och ha samma anda så tror jag man kommer långt.

Däremot kan jag hålla med om att Sveriges spel kunde ha förbättrats. Vi vet att dem kan bättre och det tror jag att dem kommer att visa på lördag i matchen mot Slovakien.

/ Jolle

Kommentarer
Postat av: Lanja - www.lanjas.blogg.se

Zlatan mot världen!!!

2011-01-16 @ 23:00:41
URL: http://lanjas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Sv- Haha jag håller med dig :D!!! Han är GRYM!

2011-01-17 @ 10:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0